• Rövid leírás:

    A résztvevők körben ülnek – és egymás után elmondják a nevüket úgy hogy egyszerre indul a játékvezetőtől jobbra és balra a saját nevek felsorolása. Melyik irányban halad végig gyorsabban?

  • Jelleg:

    Energetizáló, feszültségoldó, ismerkedés.

    Ha túl komolyan veszik a versengést.

  • Hely:

    Teremben és szabadtéren egyaránt. A résztvevők körbe tudjanak állni vagy ülni.

  • Létszám:

    Minimum 8 főtől bármekkora létszámig.

  • Életkor:

    6 éves kortól

  • Időtartam:

    5-10 perc

  • Elsődleges cél:

    Feszültségoldás, koncentráció, élénkítés.

  • Előkészítés:

    A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1-2 perc.

    Kör alakítása.

  • Kellékek:

    Időmérő (stopper).

  • Felvezetés:

    Ez egy jó lehetőség a nevekkel kapcsolatos készségünk fejlesztésére.

    Ne ijedj meg, ha úgy gondolod, hogy gyenge vagy a nevek megjegyzésében! Csupán a saját neveddel kell játszani. Ez nem nehéz. Saját nevedet kell kimondani egy levegővel. A nehézség csupán az lehet, hogy ebből versenyt csinálunk.

  • A játék menete:

    • A résztvevők körben ülnek (vagy állnak). A játékvezetőtől balra ülő játékos kimondja a nevét – a játékvezető ekkor indítja a stoppert. Miután elhangzott az első játékos neve, a második játékos is kimondja a saját nevét. Figyelni kell arra, hogy nem mondhatja hamarabb, mint ahogy az előtte lévő játékos befejezte volna a saját nevét – tehát nem beszélhet egyszerre két játékos. Ezt követően a harmadik játékos mondja ki a nevét, és a játék így folytatódik, míg az utolsó ember is sorra nem kerül. Ekkor a játékvezető megállítja az órát.
    • A következő menet előtt a játékvezető megtippeltei, hogy mennyire tudnák még lejjebb szorítani az időt a szabályok betartása mellett. A játékot megismétlik – sikerül-e javítani.
    • Ezt követően a játékvezető kijelenti, hogy ez a csapat az A jelű csapat volt, de választhatnak maguknak csapatnevet is. Ők a rekorderek eddig a percig.
    • Most azonban jön a másik csapat, a B csapat. A B csapat tulajdonképpen ugyanez, csak visszafele megy a kör. Le tudja-e győzni a B csapat az A csapatot? Most mi vagyunk a B csapat. A játékot visszafelé is lejátsszuk.
    • Ezt követően a két csapat egyszerre versenyez: egyik oldalról is elindul a név és ugyanakkor a másik oldalról a másik irányba is halad.
    • Melyik irányból ér végig először – ez a csapat lesz a győztes.
    • A végén a győztesek ünnepelnek. Ki győzött?
  • Lezárás:

    Miután az ellentétes irányban végigmondják a nevüket és megállapítjuk, hogy melyik irány a győztes. Tegyék fel a győztes csapatba tartozók a kezüket! Ünnepeljük meg a győztes csapatot!

  • Feldolgozás, megbeszélés:

    • Kinek megy nehezen a nevek megjegyzése?
    • Okozott-e valamilyen szintű feszültséget a játék elején az a közlés, hogy most a nevek kimondásával fogunk versenyezni?
    • Ki hogyan áll a versengéssel? Ki szereti, ki nem szerei a versenyhelyzeteket?
    • Ki volt a játékban győztes? Ki volt a vesztes?
    • Mit jelent győztesnek vagy vesztesnek lenni?
    • Mennyire fontos a verseny az életben? Mennyire ártalmas a verseny? Mikor? stb.
  • Variációk:

    • Ismerkedés, névgyakorlás esetén – nem túl nagy létszám mellett: minden körben csak a kezdő játékosok nevét kell tovább adni. Kinek a neve halad jobban? Cseréljük a kezdő embereket, hogy mindenki sorra kerüljön.
  • Biztonság:

  • Nyomtatás: