Spárgával, fonallal és Vakművészet
Cél:az együttműködés akadályainak(kommunikáció hiánya) megtapasztalása
Feladat: együttműködés hiányos kommunikációval, egymásra figyelés beszéd nélkül
Eredmény:a tanulók belátják, hogy a hatékony együttműködéshez megfelelő kommunikációra, egymásra figyelésre van szükség.
A gyakorlat menetének leírása:
Tevékenység: | Fejlesztési terület: |
Csoportalakítás fonallal
A tanulók a játékvezető körül körben állnak. A játékvezető feleannyi darab kb. fél méteres fonalat tart a kezében, amennyi a tanulók száma. (Két színben fele-fele arányban.) Minden tanuló megfogja valamelyik fonal végét és szóbeli kommunikáció nélkül egymással szemben párokba állnak. Két-két párból egy-egy négy fős csoportot alakítunk. |
Nonverbális kommunikáció.
Társas kapcsolatok kialakításában élmények bővítése. Társak érzelmeivel kapcsolatos élmények.
|
Vakművészet
A csoportok tagjai egymással szemben leülnek, mindenki térdére helyezünk egy-egy mappát írólappal, és adunk egy-egy filctollat, mindenkinek más színűt. Az a feladat, hogy közösen rajzoljanak egy képet. A csoporttagok egyszerre, becsukott/bekötött szemmel a játékvezető utasításainak megfelelő tevékenységeket végeznek, miközben nem beszélhetik meg a feladatot egymással. A rajzok sorrendje: ház, ablak, ajtó, kémény. Minden tanuló egy elemet rajzol, majd továbbadja a rajzot. Utolsóként az előző feltételekkel rákerül a házra a kémény is. Majd minden tanuló megnézi az elkészült műveket, a csoporton belül értékelik azokat, spontán módon megbeszélik a tapasztalatokat. |
Koncentráció. Képzelet.
Kommunikáció. Az együttműködés, a hiányos kommunikáció hatásának megtapasztalása. |
Megbeszélés, tudatosítás:
a feladat során átélt élmények, a tapasztalt nehézségek |
Az élmények, érzések tudatosítása, verbális megfogalmazása. |