• Energetizáló gyakorlat

    Bemelegítésként játsszuk a “Kard és pajzs” című játékot!

    Fejleszti a figyelmet és élénkít.

  • Ráhangolódás, készségfejlesztés

    Mivel ma együttműködéssel fogunk dolgozni, ezért a játékunkat is egy együttműködést fejlesztők közül választottuk. Címe: Lábelemelés körben.

    A játék közben figyeljük meg érzéseinket. Majd a játékot követően osszuk meg ezeket, beszéljünk a játékban átélt élményekről! Segítő kérdések: Mit éreztünk? Mennyire voltunk sikeresek? Mi kell az eredményes végrehajtáshoz?

    A tapasztalatainkat megbeszélve gyakoroljuk az élménypedagógia módszerét.

  • Linoit: kooperatív online tábla

    Használjunk egy online parafatáblát! Gyakoroljuk az együttműködést! Közben felidézzük a tanulási problémákkal kapcsolatos tapasztalatainakt.

    Nyissuk meg a linoit.com számunkra előkészített tábláját ide kattintva! 

    Lépjünk be!

  • Tanulási problémák gyűjtése

    Gyűjtsük össze közösen ötletbörze formájában, hogy tanulóinknál milyen tanulási problémákat tapasztaltunk!

    Jegyezzük fel ezeket kis cetliken a linoit táblánkra!

  • Csoportosítás

    Az összegyűjtött tanulási problémákat csoportosítsuk! Beszéljük meg, milyen csoportokba sorolhatók! Írjuk fel a táblára a csoportok megnevezését!

  • Tanulási problémák megoldása

    Keressünk általános megoldási lehetőséget az egyes problémacsoportokra! Írjuk fel ezeket is a problémák alá újabb cetlire!

  • Önismereti játék: Mi lennél, ha ….?

    Mivel a tanulási nehézségek adódhatnak a nem megfelelő önbizalomból, ezért az önbizalommal is foglalkoznunk kell. Az  egészséges önbizalom alapja a reális önismeret. Most egy önismeretfejlesztő játékot ismerünk meg.

Ebben a feladatban összegyűjtjük és csoportosítjuk az általunk tanított tanulóknál előforduló tanulást akadályozó tényezőket.

A gyűjtést egy közös felületen a linoit.com használatával végezzük. Így egyúttal megismerhetünk (vagy gyakorolhatunk) egy szinkron kollaboratív munkára alkalmas informatikai eszközt, melyeket a gyerekek is előbb vagy utóbb használni fognak.

A linoit használata előtt még egy felület használatát ismerjük meg, a hipersuli.webuni.hu – t. Itt is egyre több hasznos alkalmazást találhattok.

Ha a linoitot a hipersuli kurzusán szeretnéd megismerni, arra is kapsz ötletet, hogy egy hosszú és nehezen megjegyezhető linket hogyan rövidíts le TinyURL segítségével, hogyan készíts QR-kódot.

A Telenor Hipersuli

A telenor Hipersuli oldalon tanórán is alkalmazható ötleteket találtok. Köztük van a nálunk már használatos Redmenta webalkalmazás bemutatása is. Most egy újabbal ismerkedünk meg, a lino-val. Ez egy olyan felület, ahol a gyerekek közösen, egyidőben szerkeszthetnek egy online parafatáblát. Most itt gyűjtjük össze a tanulást akadályozó tényezőket.

Előtte azonban ismerkedjünk meg a Hipersulival !

A Hipersuli egy telefontársaság honlapja, mely “arra törekszik, hogy a digitális világ segítségével innovatív és eredményesebb módszerekkel támogassa mind a fiatalokat a tanulásban, játékos készségfejlesztésben, mind pedig a pedagógusok munkáját az oktatásban.”

Keressük meg a Hipersuli által felkínált kurzusokat! A Webuni online oktató felületén tanárok által készített videós kurzusokat találunk. A kurzus megnyitásához regisztráció szükséges.

  1. Lépjünk be a felületre!
  2. Nyissuk meg a képzések között a Linoit képzést!
  3. Válasszuk ki! Nem fog beengedni, csak akkor, ha előtte beiratkozunk a kurzusra (regisztrálunk). Regisztráljunk bátran, később is hasznos dolgokat találhatunk itt!
  4. Ismerkedjünk meg a Linoittal a linoit.com használatát bemutató kurzus segítségével!

A linoit használata

A linoit táblánkat a tanulók számára többféleképpen is megoszthatjuk.

  • Készíthetünk rövidített linketa a tinyurl.com webalkalmazás segítségével. A mai linoit táblánk rövidített linkje: https://tinyurl.com/jankaytm
  • Megadhatjuk QR-kóddal is, ha tablet vagy mobiltelefon segítségével dolgozunk. Sok QR-kód generáló program közül választhatunk. Pl. https://www.qr-code-generator.com/

A tanulás fontosabb akadályozó tényezői (ezekből egy vagy több is hathat egyszerre) :

  • az önbizalom és az önbecsülés hiánya;
  • gyenge motiváció,
  • valós (vagy vélt) hiányos képesség,
  • zavaró környezeti tényezők,
  • a tanuló pillanatnyi kedvezőtlen belső pszichés vagy testi állapota,
  • rossz módszerek (beleértve az időbeosztást, helytelen tanulási technikákat, stratégiákat)
  • a tanulási lehetőségek hiánya.