Rövid leírás:
Meg kell menteni a plüss állatkákat úgy, hogy a tudós/vámpír stb. nem láthatja, hogy mozognak a résztvevők. Egy helyről el kell juttatni közben 4-5 plüss állatot.
Jelleg:
Alacsony fokú együttműködés. Minden résztvevő eldöntheti, hogy mennyire vonódik be a gyakorlatba.
Hely:
Teremben és szabadtéren egyaránt.
Létszám:
8-50
Életkor:
6 éves kortól
Időtartam:
10 perc
Elsődleges cél:
Együttműködés kialakítása. Figyelem fejlesztés, egymásra figyelés.
Előkészítés:
A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1 perc.
A plüssök elhelyezése egy székre, a kiszabadulás helyének előkészítése (egy másik szék vagy asztal a terem túloldalán).
Kellékek:
2 szék, 4-5 plüssfigura (lehet hangot adó is köztük). A szerep jelzésére kellék. Pl. kalap, köpeny a tudós szerephez, a vámpírhoz vámpírfog….
Felvezetés:
A játékosok álljanak szétszórtan vagy körben a rendelkezésre álló területen!
Egy lehetséges kerettörténet:
Kedves Csapat!
Egy nagyon komoly küldetés előtt álltok. Egy gonosz tudós elrabolt 4 állatot, amelyen mindenféle brutális kísérletet szeretne elvégezni. Ti vagytok a legalkalmasabbak arra, hogy kiszabadítsátok és megmentsétek ezeket az állatokat.
A tudós egy általa őrzött helyen őrzi az állatokat. A ti küldetésetek, hogy kiszabadítsátok őket és eljuttassátok a biztonsági területre. Amelyik állat a biztonsági területre kerül, az kiszabadult.
A tudós a területén járkálva őrzi az állatokat. A tudós számára mindenki gyanús, akit mozogni lát, és ellenőrizheti, hogy van-e nála kísérleti állat. Akit nem lát mozogni, azt békén hagyja. Ezért az állatokat úgy tudjátok kiszabadítani, hogy amikor rátok néz, abban a pillanatban mozdulatlanná váltok. Ha mégis észrevesz valakit, hogy mozog, akkor a börtön és a biztonsági zóna közötti térben lévő összes állat visszakerül a börtönbe. És kezdődhet a szabadítás elölről. Ezért nagyon kell figyelnetek, hogy ne mozogjatok, amikor láthat.
Fontos, hogy amelyik állat már elérte a biztonsági zónát, az már kiszabadult, nem kell visszamennie a börtönbe.
Az állatokra nagyon kell vigyázni, mert nem bírják a repülést. Ezért nem dobálhatjátok őket.
Van kérdésetek?
(Ha már nincs több kérdés:) Akkor mostantól én vagyok a tudós és kezdődhet a küldetés teljesítése.”
Másik változat:
Egy vámpír tartja börtönben az állatokat, tőle kell megmenteni.
A játék menete:
- a tudós nem láthatja a résztvevőket mozogni
- ha észreveszi, hogy valaki mozog, akkor minden, szabadulás közbeni állat visszakerül a börtönbe és újrakezdődik a szabadítás
- amelyik állat elérte a biztonsági zónát, az már nem kerül vissza a börtönbe
- az állatokat nem szabad dobni
Lezárás:
Ha minden állatot sikerül megmenteni, dicsérjük meg a csapat együttműködését, koncentrált figyelmét, ügyességét, kreativitását.
Ha nem sikerült megmenteni, de már lejárt a játékra szánt idő, adjunk megerősítést a csapatnak abban, amiben jók voltak.
Feldolgozás, megbeszélés:
Együttműködés.
- Mi volt jól a csapat együttműködésében? Mik voltak az erősségek? Miben nyilvánultak ezek meg?
- Mi az, amit máshogy csinálnátok, ha most újrajátszanánk a játékot?
- Ki szerint nem volt jó az együttműködés? Miért?
- Milyen általános összetevői vannak a sikeres együttműködésnek?
- Neked melyik volt a legfontosabb: a saját sikered? a csapat sikere? a feladat teljesítése?
- A neked jutott szerepben hogy érezted magad?
- Magadnak választottad vagy rád osztották?
- Mennyire tudtál vele azonosulni, csináltad szívesen?
Figyelem.
- Mennyire sikerült figyelned a mozdulatlanságra, magadra, a többiekre, a tudósra?
- Mi volt benne könnyebb és nehezebb?
- A játék melyik részében volt szükség fokozott figyelemre? (Itt könnyen lehet, hogy csak a szabadításról fognak beszélni, a tervezésről, a megbeszélésről nem. Amiből rögtön kerekedhet egy jó beszélgetés az egymásra figyelésről.)
Variációk:
- Tervezési idő nélkül: megfigyelni, hogyan valósul meg az együttműködés.
- Tervezési idővel: hogyan rakják össze a szabályokat.
- A tudós/vámpír mozgási sebességének szabályozásával.
Biztonság:
A párok egymástól és a terem berendezési tárgyaitól olyan távolságra álljanak, hogy ne ütközzenek! A feladatok során figyeljenek magukra és társaikra, hogy ne okozzanak sérülést!
Nyomtatás: