Rabszolgás játék
A játék általános menete:
Mindenki kitalál magának egy saját magára vonatkozó rabszolga nevet és cetlin leírva odaadja a játékvezetőnek, úgy hogy más semmiképpen ne hallja/lássa. A név most csak magyar értelmes szó vagy (2-3 szóból álló) kifejezés lehet.
A játék elején a játékvezető felsorolja a neveket véletlenszerű sorrendben. Ez a “felolvasás”. Esetleg még egyszer megteheti. A játékosok minél több nevet megjegyeznek, hogy aztán találgatni tudjanak, hogy melyik névhez ki tartozik.
A kezdő játékos elkezdi a találgatást. Kiválasztja pl. Nórit és megkérdezi: “Nóri, te vagy a Szempilla?” A kérdésre az igazat kell válaszolni. (Ellenőrzésként a leadott cetlire felírathatjuk a nevüket, amikor a rabszolga nevet írták, de általában nem szükséges.) Ha nem talált, akkor ez a játékos következik. Ha talált akkor a játékos (akinek a nevét kitalálták) rabszolga lesz, méghozzá a kitalálójának a rabszolgája, és odamegy mögé, a játék folyamán segíti a gazdáját. A kitaláló ekkor még egyet tippelhet stb.
Ha olyan valakit találtunk ki, akinek egy vagy több rabszolgája van, akkor azok nevét/neveit is fel kell sorolni a kitalálónak, és csak akkor érvényes a találata, ha ez sikerül. Ekkor viszont a rabszolgák is az övéi lesznek.
A végén az a győztes, aki a legtöbb rabszolgát megszerzi (vagy mindenki a rabszolgája lesz).
Időtartam: 8-10 játékos esetén kb. 10 percre számíthatunk egy játékmenetnél.
Ideális létszám: 8-16 fő.