Ismerj meg minket!

Kik vagyunk?
Általános iskolában tanító pedagógusok vagyunk. Kiemelt területünk a tehetséggondozás. Szülők bevonásával megalakítottuk a Körös Tehetséggondozó Egyesületet. Tehetséggondozó programjaink komplexek, a gyermekek személyiségének harmonikus fejlesztésére törekszünk.
Saját gyakorlatunkban is megtapasztaltuk a játékok alkalmazásának óriási jelentőségét. Rá kellett jönnünk azonban, hogy alig ismerünk játékokat. Hiányosságunk megszüntetése érdekében drámapedagógiai képzésben is részt vettünk, személyiségfejlesztő tréneri végzettséget is szereztünk. A tanításban és a tehetséggondozásban most már tudatosan alkalmazzuk a játékokat. Ehhez segítséget nyújtanak az egyre sűrűbben megjelenő nyomtatott kiadványok, az interneten megtalálható játékleírások.
Az általunk kipróbált, számunkra bevált játékokból és gyakorlatokból magunk számára egy online gyűjteményt kezdtünk létrehozni, ami bármikor, akár mobiltelefonnal is elérhető, abban kategóriák, címszavak segítségével könnyen megtaláljuk a céljainknak és a lehetőségeinknek leginkább megfelelő játékok leírását.
Környezetünkben felmerült az igény, hogy ezt osszuk meg másokkal is, segítsük a pedagógusokat a játékok megismerésében. Így jött létre az eqpont.hu honlapunk, melyet folyamatosan fejlesztünk, emellett bemutató foglalkozásokkal, játéktanításokkal igyekszünk az érdeklődő pedagógusok segítségére lenni.
Hogyan segítünk?
Környezetünkben felmerült az igény, hogy a játékkal kapcsolatos tapasztalatainkat osszuk meg másokkal is, segítsük a pedagógusokat a játékok megismerésében, alkalmazásában. A kérés először saját iskolánkból, majd egy bemutató foglalkozást követően a megye más iskoláinak pedagógusaitól érkezett. Úgy döntöttünk, hogy a segítséget szélesebb körre is kiterjesztjük, a segítők közé iskolánkon kívüli szakembereket is bevonunk.
Honlap (játékgyűjtemény, útmutató)
Ennek az igénynek a kielégítésére fejlesztjük az eqpont.hu honlapunkat. A játékgyűjtemény abban különbözik az más hasonló gyűjteményektől, hogy
- az érzelmi intelligencia, a tehetséggondozás és a tanulási képességek fejlesztése szempontjainak figyelembe vételével kategóriákba szervezett keresőfunkcióval rendelkezik,
- emellett a játékhoz kapcsolódó címszavak használatával is könnyen megtalálható egy-egy játék leírása,
- a játékokkal kapcsolatos reflexiókhoz, a tudatosításhoz is segítséget nyújt,
- a játékokhoz kapcsolódó tapasztalatok és variációs lehetőségeket is tartalmaz.
Ez a játékgyűjtemény folyamatosan gyarapszik, fejlődik. Az újabb tapasztalatokat beépítjük.
Útmutató
A játékok hatékony, sikeres, biztonságos és élvezetes alkalmazásának elősegítésére egy ingyenesen letölthető általános módszertani tájékoztatót szerkesztettünk, mely ide kattintva érhető el.
Videók
A gyakorlatok és játékok egy része megtekinthető videón is.
Letölthető könyv
Akik szeretnék egybe szerkesztve megkapni a játékgyűjteményt, azok letölthető könyv formájában is letölthetik a játékgyűjtemény teljes anyagát.
Bemutató foglalkozás
A játékok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásának bemutatására időszakonként bemutató foglalkozásokat szervezünk, ahol az érdeklődők külső szemlélőként, valós helyzetben tekinthetik meg a játékokkal történő fejlesztést, melyet megbeszélés követ.
Szakmai/baráti alkotó közösség működésében való részvétel lehetősége
Magunkon tapasztaltuk, hogy mekkora segítség, ha maga a pedagógus a gyakorlatban is kipróbálja a játékokat, nem elég csak elolvasni egy-egy leírást, vagy videón illetve bemutató foglalkozáson megtekinteni. Ezért tesszük lehetővé, hogy aki igényli, egy szakmai munkacsoport munkájában is részt vegyen. Itt időnként találkozva játékokat tanítunk a résztvevőknek, hogy maguk is megtapasztalják a gyakorlatokban rejlő nagyszerű és sokféle lehetőséget. Az élmények és a játékokat követő reflexiós megbeszélések jelentősen hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a pedagógus a gyakorlatokat hatékonyan, élvezhetően le tudja vezetni akár már az első alkalommal is. A munkacsoport kb. 6 hetente tartja közös összejövetelét. A személyes találkozások mellett online csoportban is tartják a kapcsolatot.
A résztvevők maguk is gyűjtenek vagy alkotnak új játékokat, melyeket kipróbálnak és a tapasztalatokkal együtt megosztják a honlapon illetve egymással.
A munkacsoportban való részvétel a pedagógus minősítésekkel kapcsolatos portfólió anyagába is bekerülhet mint alkotó és tudásmegosztó tevékenység.
Kiknek?
Különösen várjuk az általános iskolás korosztállyal foglalkozó pedagógusok jelentkezését, akik
- szeretnék tanóráikat változatosabbá, hatékonyabbá tenni játékok és játékos gyakorlatok alkalmazásával
- különleges bánásmódot igénylő csoporttal foglalkoznak (tehetséggondozók, fejlesztő pedagógusok)
- tanórán vagy iskolán kívül fiatalokkal foglalkozók (szakkörvezetők, táboroztatók, hitoktatók
- akik az értelem mellett fontosnak tartják az érzelmi intelligencia, az együttműködés, a problémamegoldás, a kreativitás fejlesztését.
Missziónk
„Küldetésünk, hogy támogassuk azokat, akik azért akarnak tenni, hogy a gyerekek jól tudjanak játszani”.
A játék az egészséges fejlődésben nélkülözhetetlen. Segítsük annak ellenére, hogy az iskola nem a játék terepe. A gyerekek túlterheltek. Nincs elég idejük játszani. Pedig ez joguk is lenne, amint azt az ENSZ Gyermekjogi egyezménye (31. cikk) kimondja: „Az állam elismeri a gyermeknek a pihenéshez és a szabadidő eltöltéséhez, a korának megfelelő játékhoz és szórakoztató tevékenységekhez való jogát.”
Segíteni kell, hogy a gyermekek jól tudjanak játszani, részesüljenek az irányított játékok a szabadtéri és szabad játékok, a netes, technikai, kötetlen mókázások különböző változataiban.