• Rövid leírás:

    A játékvezető által bemondott számokra meghatározott mozdulatot végeznek az egymással szemben álló tanulók.

  • Jelleg:

    Energetizáló.

    Bármely foglalkozás elején élénkítésre vagy foglalkozás közben a pihenésként. Ugyanakkor a figyelmet és az emlékezetet,az egymásra figyelés készségét is fejleszti.

    Idegen nyelv oktatása során a számok tanításánál, a mozdulatok megnevezésének tanításánál is alkalmazható.

  • Hely:

    Teremben és szabadtéren egyaránt.

  • Létszám:

    2-főtől  nagyobb létszámig is (teljes osztály számára, vagy még több tanuló esetén is alkalmazható).

  • Életkor:

    6 éves kortól

  • Időtartam:

    5 perc

  • Elsődleges cél:

    Élénkítés, figyelem és emlékezet fejlesztése, egymásra figyelés.

  • Előkészítés:

    A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1 perc.

    A tanulók párokban helyezkedjenek el egymással szemben karnyújtásnyira.

    A tanulók állhatnak két sorban, egymással szemben vagy kettős körben, illetve szétszórtan is.

    Tanteremben az asztalok, székek között is játszható. Akár a székeket is használhatjuk eszközként.

  • Kellékek:

    Nem szükséges. Ha van mindenki számára szék, a székeket is felhasználhatjuk.

  • Felvezetés:

    A játékosok álljanak párokba a rendelkezésre álló területen, egymással szemben karnyújtásnyira! Az egyes párok között legyen legalább fél méter távolság.

    Magyarázzuk el a szabályokat és azonnal próbáltassuk is ki a játékosokkal, hogy az egyes utasításokra mi a feladat!

  • A játék menete:

    A játék lényege, hogy különböző számok hallatán a gyerekek más-más tevékenységet végeznek. Pl. ha a tanár azt mondja, “egy” akkor két kézzel, fej fölött egymás tenyerébe csapnak.

    1   összecsapják a kezüket

    2   leguggolnak és felállnak

    3   ugranak egyet

    4   megfordulnak 360 fokban

    Szépen lassan, egyesével próbáljuk el, hogy melyik szám hallatán mit kell csinálni. Ha már mindenki megjegyezte, indulhat a játék. Találomra mondjuk egymás után a számokat, a tempót egy idő után gyorsítjuk. Már így is jó mulatság és nagy figyelmet igényel, de ha fokozni akarjuk az izgalmakat, akár versenyt is rendezhetünk, és a leglassabban vagy hibásan cselekvő gyerekek kieshetnek a játékból.

  • Lezárás:

    Ha a játékosok kellően felélénkültek, figyelnek egymásra, a játékot befejezzük.

    Amennyiben kiesésre játsszuk, előre meghatározott kieső/bennmaradó számú játékos esetén a játékot befejezzük és eredményt hirdetünk.

  • Feldolgozás, megbeszélés:

    Változott-e lelkiállapotunk a játék során? Milyen érzéseket váltott ki a játék? Mi volt nehéz/könnyű a játékban? Mi szükséges a sikeres játékhoz? Mely tulajdonságainkat fejlesztette?

    Kiesés esetén: milyen érzéseket szül a kiesés/bennmaradás? Volt-e vita arról, hogy ki esik ki?

  • Variációk:

    • párokban, szétszórtan
    • két sorban
    • két körben
    • különböző mozdulatokat rendelhetünk az egyes számokhoz
  • Biztonság:

    A párok egymástól és a terem berendezési tárgyaitól olyan távolságra álljanak, hogy ne ütközzenek! A feladatok során figyeljenek magukra és társaikra, hogy ne okozzanak sérülést!