Kapd el a botot!

  • Rövid leírás:

    Alapjáték: A kör közepén függőlegesen tart egy játékos egy botot. Kimondja valakinek a nevét és a botot elengedi. Aki a nevét hallotta, el kell kapnia, mielőtt leesik.

  • Jelleg:

    Figyelemfejlesztő.

    Tantárgyi: ismeretek felidézéséhez, memorizálásához is.

  • Hely:

    Teremben és szabadtéren egyaránt. A résztvevők kényelmesen körbe tudjanak állni vagy ülni.

  • Létszám:

    8-15 fő

  • Életkor:

    10 éves kortól

  • Időtartam:

    5-15 perc

  • Fejlesztési célok

    1. Memória
    2. Figyelem
    3. Ügyesség
    4. Reakciógyorsaság
    5. Tantárgyi ismeretek felidézése, emlékezet
  • Előkészítés:

    A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1-2 perc.

    A kör középpontjának kijelölése glutack-kel vagy tapasszal.

    Ülő változat esetén a székek megfelelő nagyságú körben való elhelyezése a kör középpontja körül.

    • Kijelöljük a középpontot (letapasztunk valamit, pl. glutac-et).
    • Egy méterrúddal a középpontból körzünk a padlón, a méterrúd külső végétől kb. fél méterre állítjuk a székeket. Ha ledől a bot, ne essen a lábakra.
  • Kellékek:

    Glutack vagy ragasztószalag darab a kör középpontjának jelöléséhez.

    Méterrúd vagy hasonló méretű egyenes, sima bot.

    Székek – ha ülve játsszuk.

  • Felvezetés:

    A játékosok álljanak vagy üljenek körbe!

  • A játék menete:

    Ahogy mi játsszuk:

    • Mindenki kap egy nevet. Ezt maguk a játékosok is választhatják, de bármilyen módon adhatjuk is nekik. Tanórán tantárgyi témához is kapcsolhatjuk. Pl. matematika – fogalmak, szabályok, mértani alakzatok stb.
    • Mielőtt játszunk, megtanuljuk a neveket. Például a játékvezető rámutat valakire, a többiek megnevezik. Vagy: mindenki sorban beszél arról a névről, fogalomról, ami az ő kapott neve.
    • Ha nagyjából mennek a nevek, akkor kezdjük a játékot.
    • A  játékosok körben ülnek. A játékvezető középen áll, a botot függőlegesen állítva a középpontban tartja egy ujjal felülről.
    • A játékvezető kimondja valakinek a nevét és elengedi a botot – miközben hátralép (leül a helyére).
    • Akit szólított, igyekszik elkapni a botot, mielőtt ledőlne a talajra.
    • Ha sikerül elkapni mielőtt leesik, megtapsoljuk a párost (így a bot elengedőjének is érdeke, hogy a szólított elkapja a botot).
    • Ha nem sikerül, nincs taps. Lehet büntetésként: ismertesse a nevéhez kapcsolatos tudnivalót (fogalmat, meghatározást, mondjon jellemzőket, magyarázza el stb.).
    • Aki elkapta a botot, az szólít új nevet és engedi el a botot. Így tovább.
  • Lezárás:

    Adott idő eltelte után megállítjuk a játékot. Lehetőleg mindenki kerüljön sorra.

  • Feldolgozás, megbeszélés:

  • Variációk:

    A névadás lehet úgy, mint a Gyümölcskosár játéknál.

    A játékosok egymást szólítják – a témának megfelelő néven. Hogy tudjuk, ki nem kapott még nevet, akinek nincs neve, tegye fel a tarkójára mindkét kezét!

  • Biztonság:

    A bot elkapásakor ne üssünk meg senkit!

    Leüléskor figyeljünk, hogy ne csússzon ki alólunk a szék (ha ülve játszunk)!

    A botért csak annyira vetődjünk, hogy ne sérüljünk meg!

  • Nyomtatás:

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?