• Rövid leírás:

    A résztvevők saját magukhoz készítenek egy használati utasítást – így mutatkoznak be.

  • Jelleg:

    Ismerkedés.

    Kapcsolatfelvétel. Kreativitás. Önismeret. Magunkról gondolkodás.

  • Hely:

    Teremben és szabadtéren egyaránt.

  • Létszám:

    Osztály létszámig.

  • Életkor:

    10 éves kortól

  • Időtartam:

    20-60 perc

  • Elsődleges cél:

    Ismerkedés.

    Önmagunkról gondolkodás, lényeges tulajdonságaink bemutatása.

  • Előkészítés:

    Feladatlapok kiosztása. Lehet a foglalkozást megelőzően is.

  • Kellékek:

    Feladatlap. A bemutatkozás szempontjainak felsorolása használati utasítás címsorok segítségével.

  • Felvezetés:

    A játékosok álljanak párokba a rendelkezésre álló területen, egymással szemben karnyújtásnyira! Az egyes párok között legyen legalább fél méter távolság.

    Magyarázzuk el a szabályokat és azonnal próbáltassuk is ki a játékosokkal, hogy az egyes utasításokra mi a feladat!

  • A játék menete:

    Megkérjük a résztvevőket, hogy készítsenek magukhoz használati utasítást a feladatlapon megadott szempontok szerint. A jellemzőket fogalmazzák meg és írják le a feladatlapra.

    Ezután kis csoportokban (3-5 fő) megosztják egymással a használati utasításokat, majd az egész plénum előtt is bemutathatják jellemzőiket. Ha sokan vagyunk, csak emeljenek ki néhány általuk éppen legfontosabbnak ítélt jellemzőt, vagy a tréner választ egy-két szempontot, amelyet megosztanak a többiekkel. Ha nem ismertetjük a teljes használati utasításokat, kirakhatjuk a falra azokat, hogy később mindenki szabadon beleolvashasson.

  • Lezárás:

    Ha mindenki ismertette a használati utasítását (aki akarta), befejezzük a gyakorlatot.

  • Feldolgozás, megbeszélés:

    Volt-e valami meglepő információ?

    Mi az ami újat tudtál meg?

    Találtál-e hozzád hasonló személyt a bemutatkozás alapján? – vagy nagyon ellentéteset. Általában vagy egy-egy szempont szerint.

    Mely szempontokra volt nehezebb/könnyebb válaszolni?

  • Variációk:

    • A rendelkezésre álló idő függvényében hagyhatunk ki szempontokat.
    • Egy-egy szempont alapján csoportosíthatjuk a résztvevőket.
    • Egymást jól ismerő csoporttagok esetén egymásról írnak használati utasítást.
  • Biztonság: