Cél: Levezetés (pozitív élménnyel zárás), leggyakoribb erőteljes érzelmi állapotok felismerése – utánzása, önértékelés, önbizalom erősítése
Feladat: utánzással érzelmek kifejezése
Eredmény: a tanulók különböző érzelmi jeleket jól el tudnak különíteni
A gyakorlat menetének leírása:
Tevékenység: | Fejlesztési terület: |
A tanulók a játékvezetőt jól látva helyezkednek el. | Egymásra figyelés, a figyelem testi kifejezésének gyakorlása. |
A játék megnevezése, rövid ismertetése. | Egymásra figyelés. Önfegyelem. |
A játékvezető jól látható mozdulatokat végez, hangokat ad, melyeket a tanulóknak késlekedés nélkül utánozniuk kell. Segítő játékvezető utasításokat ad: különböző alapérzelmeket nevez meg, amit a tanulók a játékvezetőt utánozva jelenítenek meg. | Egymásra hangolódás, megfigyelés, koncentráció, mozgásügyesség, testbeszéd és mimika leolvasása, utánzása. |
A mozdulatok és a beszéd utal a foglalkozáson történtekre, értékeli a munkát, az elvégzett tevékenységeket, a tevékenységekhez kapcsolódó érzelmeket jelenít meg. | Önértékelés, az értékeléshez kapcsolódó érzelemkifejezések gyakorlása. |
A játékot nem követi megbeszélés, mivel ez a foglalkozás lezárása – a tanulók nem tudnak kilépni a játékból, ha a kilépésre nem beszélünk meg egy jelet. |