Elefánt és pálmafa

Hárman egyet (Elefánt és pálmafa)

A résztvevők körben állnak. Egyikük a kör közepén. A középen álló játékos valakire hirtelen rámutat és egy alakzatot nevez meg.

Akire mutatott az a két szomszédjával együtt közösen egy alakzatot kell, hogy bemutassanak. Az alakzatok nevét és a megformálás módját előre megbeszéljük.

Fejlesztő hatás: társas kapcsolatok fenntartása, együttműködési készségek, koncentráció, gyors reagálás.

Alapjáték: „Elefánt és pálmafa”

A középen álló játékos kétféle utasítást adhat: vagy azt mondja: Elefánt!” vagy pedig: „Pálmafa!”. A körben álló választott játékos a két szomszédjával együtt azonnal szorosan egymás mellé állnak és a megnevezett alakzatot veszik fel.

Az elefánt megformázása:

  • A középen álló tanuló két karját és kezét egymáshoz illesztve előre nyúl utánozva az elefánt ormányát.
  • A mellette álló tanulók a középen állótól távolabbi karjukat ívesen hajlítva felemelik úgy, hogy ezzel az elefánt fülét jelenítik meg.

A pálmafa megformázása:

  • A szorosan egymás mellett álló három játékos mindegyike magasba emeli a karját és lengeti a kezét, mintha a pálmafa ágait lengetné a szél.

 

Aki eltéveszti, az áll a kör közepére, helyet cserélve az addig ott állóval. Ha többen is eltévesztik, a kör közepén álló választja ki, hogy ki menjen be helyette a kör közepére. A játékot minél gyorsabban kell játszani, legyen kiszámíthatatlan, hogy kire mutatnak!

 

További lehetőségeket a résztvevők maguk is kitalálhatnak (kreativitás!). Mintának néhány variáció:

  • kenguru: középen a kenguru a nagy „zsebbel”/ mellette a két kicsi ugrál
  • majom: középső a fa, két szomszédja a két majom, imitálva a majom mozgását (pl. fára mászás, ugrálás)
  • kenyérpirító: a két szélső egymással szemben, kinyújtott karral kezet fognak, a középső ugrál (megpirult a kenyér)
  • tehén: a középső összekulcsolja a kezét, két hüvelykujját lefelé fordítja, míg a szélsők a tehén tőgyének fejését utánozzák

 

 

Mi legyen a hibázókkal?

  • Aki hibázik, ő áll középre. Veszélye: ezzel visszaélnek, és szándékosan hibáznak.
  • Aki hibázik, kiesik a játékból. Veszélye: éppen azokat zárjuk ki hamar a játékból, akiknek leginkább szüksége lenne a fejlesztésre, a rendszeresen sikertelen tanulók negatív énképét megerősítjük.
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?