Cél:
- Cél: önismeret, érzelmi intelligencia fejlesztése:
- Ismeretek: lelki tulajdonságok azonosítása, megnevezése (a tulajdonságok differenciálása, a megnevezések értelmezése)
- Készség: önmegfigyelés, tudatosítás – saját fejlesztendő tulajdonságok azonosítása, megnevezése;
- Cél: tanulásmódszertani készségek fejlesztése
- Emlékezet:
- Ismeret: az asszociáció és a képzelet használata a megjegyzés során
- Készség: az asszociáció használata. Kapcsolás (ismert dologhoz, a tulajdonság konkrét személyhez kapcsolása, a tulajdonságra jellemző viselkedés elképzelése)
- Szövegértés: hallott szöveg megértése. A felolvasott mese elképzelése, átélése. Ismeretlen kifejezések esetén lehetséges eljárások gyakorlása, tudatosítása: megkérdezés, figyelmen kívül hagyás (ha így is érthető a szöveg), szó jelentésének, szinonimáinak kikeresése
- A figyelem tudatos irányítása: a szöveg hallgatása előtt a zavaró ingerek kiküszöbölése (pl. figyelem elvonására alkalmas tárgyak elrakása, a szöveg hallgatása közben: semleges helyre nézés, csukott szemmel hallgatás.
- Emlékezet:
Fő gyakorlat:
- Lázár Ervin A csodapatika című meséje kapcsán saját fejlesztendő tulajdonságok azonosítása.
Kiegészítő gyakorlat:
- Tulajdonságkör (lelki, jellembeli tulajdonságok felsorolása)
- Tulajdonságlista (tulajdonságok megnevezésével ismerkedés)