Boldog családok

Négy fős csoportokban írjanak a tanulók kártyákra családi neveket és családi pozíciókat (apa, anya, gyerek, nagypapa stb.). Lehet játszani  híres emberek családjával is, pl. a zeneszerző Liszt esetén: Liszt apa, Liszt anya, Liszt lánygyerek, Liszt fiúgyerek stb.  Ha a csoport létszáma nem a négy többszöröse, akkor lehet nagyszülőket és több testvért is bevonni.

  • Ha kiosztották a pozíciókat, álljanak össze egy csoport

Feladat:

  1. Alakítsatok 4 fős csoportokat! (Ha ez pontosan nem lehetséges, akkor a maradék létszámmal 5 fős csoportokat is.)
  2. Mindenkinek adjatok egy-egy lapot (kártyát, cédulát)!
  3. A csoportok beszéljék meg, hogy melyik valós vagy kitalált család tagjai lesznek!
  4. A családon belül döntsétek el, ki lesz az apa, anya stb. és ennek megfelelően írjatok a cédulákra családneveket és pozíciókat (pl. Liszt apa)!
  5. Keverjétek össze a kártyákat, majd osszátok ki véletlenszerűen, de ekkor még ne nézze meg senki, hogy mit kapott!
  6. Sétálgassatok a teremben és keressétek meg a saját családtagjaitokat! A keresés módját meghatározhatjátok, ha több menetet játszatok, lehet mindig másként, pl.:
    1. első körben hangosan, beszéddel
    2. második körben csendben
    3. harmadik körben hátra ragasztott lapokkal, csendben
  7. Ha megtaláltátok egymást a család helyezkedjen el a megadott módon, pl.:
    1. körben állva, egymást vállon átölelve,
    2. körben ülve széken
    3. egy széken ül a legidősebb férfi (nagyszülő vagy apa), a térdén sorban a fiatalabbak

Keverjük össze a kártyákat, majd osszuk ki véletlenszerűen. Ekkor még ne nézze meg senki, hogy mit kapott. Jelre olvassa el mindenki a kapott kártyán szereplő családnevet és pozíciót, majd a teremben sétálva keresse meg mindenki a családtagjait.  A családtagoknak családonként le kell ülni egy csoportba. Versenyre is játszhatjuk: az a család az első, akik először ülnek le a meghatározott rendben. Több menetet rendezhetünk: a következő menetben ismét véletlenszerűen osztjuk a lapokat.

 

Megbeszélés:

  • volt-e valami kellemes/kellemetlen érzések játék közben?
  • mennyire volt nehéz a különböző változatokban játszani?
  • mennyire segítették egymást a játékosok (volt-e aki nem segített)