Az EQ fejlesztésének területei
Az érzelmi intelligencia készségeit 5 csoportba sorolva, a következő területek fejlesztésére koncentrálunk:
Személyes, egyéni kompetenciák:
-
Érzelmek felismerése.
- A képesség felismerni
- és megnevezni saját érzelmi állapotunkat;
- megérteni a kapcsolatot az érzelmeink, gondolataink és tetteink között.
-
Az érzelmeink kezelésének a képessége
- Képesnek lenni ellenőrzést gyakorolni felettük, illetve a nem kívánatos érzelmi állapotokat kívánatosabb érzelmi állapotok irányába tolni el.
- Képesnek lenni ellenőrzést gyakorolni felettük, illetve a nem kívánatos érzelmi állapotokat kívánatosabb érzelmi állapotok irányába tolni el.
-
Önmotiválás
- Képesség arra, hogy tudatosan olyan érzelmi állapotba kerüljünk, amely produktivitáshoz és sikerességhez vezet.
Társas kompetenciák:
-
Mások érzelmeinek felismerése, befolyásolása
- Képesség mások érzéseinek olvasására, érzékenynek lenni azokra,
- illetve befolyásolni őket.
-
Társas kapcsolatok
- Képesség kielégítő kapcsolatok létrehozására és
- fenntartására.
A játékok általában annál komplexebb hatásúak, mintsem hogy egy-egy területen fejtenék ki hatásaikat. A megismerő képességekre (figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás) szintén hatással vannak, játékonként eltérő mértékben.
Egy-egy alapjáték tovább módosítható. A játékokhoz kapcsolódó tudatosító megbeszélések során további készségek fejlesztésére is alkalmasak.