Rövid leírás:
Párban beszélgetés megadott módon, megadott témában rövid ideig. A résztvevők szétszórtan mozognak, jelre keresnek egy párt, akivel beszélgetnek. Majd újabb jelre tovább sétálnak…
Jelleg:
Verbális kommunikáció. Ismerkedésre: pl. közös pontok keresése, bemutatkozás …
Tantárgyak témáiban, fogalmaival – tantárgyi játékként is.
Témakör átismétlésére, előzetes ismeretek felidézésére.
Hely:
Teremben és szabadtéren egyaránt. Ahol a résztvevők szabadon tudnak járkálni, szétszórtan.
Létszám:
6 főtől – bármekkora létszámig
Életkor:
6 éves kortól
Időtartam:
5-10 perc
Fejlesztési célok
Verbális kommunikáció.
Ismerkedés, kapcsolatépítés, kapcsolat erősítése.
Tantárgyi: ismeretek felidézése.
Előkészítés:
A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1-2 perc.
Kellékek:
Nem szükséges.
Befejezetlen mondattal párosítva: előre leírt befejezetlen mondatok. Találkozáskor ezt kell befejezni, erről kell beszélni.
Felvezetés:
A játékosok álljanak szétszórtan a rendelkezésre álló területen!
Egy lehetséges kerettörténet:
“Egy partira érkeztünk. Sétálgatunk, és szeretnénk minél több emberrel megismerkedni, beszélgetni. Ez egy speciális parti, olyanok vannak jelen, akik mindegyike ugyanabban a témában szakember. A téma: …… Ismerkedjünk egymással!”
A játék menete:
A résztvevők szabadon sétálnak a rendelkezésre álló térben. Jelre megállnak és a legközelebb állók közül választanak maguknak egy párt. A párok meghatározott ideig meghatározott témában beszélgetnek. Ha a beszélgetésre meghatározott idő letelt, tovább sétálnak. Újabb jelre ismét párban beszélgetés.
A téma bármi lehet. Kereshetnek közös pontokat is.
Lezárás:
Ha a játék célja meghatározott létszámú csoportok alakítása volt, akkor állítjuk le a játékot, ha létre jöttek a megfelelő létszámú csoportok.
Ha kiesésre játszatjuk: megszabhatunk egy játék időtartamot (pl. 5 perc), és ha ez letelt, befejezzük a játékot, vagy újat kezdünk.
Feldolgozás, megbeszélés:
Egy-két menet után beszéljük meg a tapasztalatokat. Javasolt témák:
- Hogyan érezték magukat, amikor nem sikerült egy csoporthoz kapcsolódniuk? (Milyen érzés volt kirekesztettnek lenni?)
- Mit éreztek, amikor egy társuk „megsérült”?
- Volt-e agresszió, erőszak a játék során? (Milyen formában?)
- Voltak-e olyan játékosok, akik igyekeztek mindig együtt maradni? Miért?
- Ki idézne fel olyan eseményt, amikor kirekesztett volt, vagy kirekesztést tapasztalt az életben?
Variációk:
Közös pontok:
- A beszélgetés idején keressenek közös érdeklődési területet, hasonlóságokat!
- Tantárgyak esetén: mindenki a téma egy fogalmát/tárgyát/személyét stb. képviseli. Ezt kioszthatjuk, de maguk a játékosok is választhatják a játék előtt. A beszélgetés során nem fedjük fel a fogalom megnevezését, így keresünk közös pontokat. A beszélgetés végén egyeztetik a párok, hogy kik vagy mik voltak.
Befejezetlen mondat:
- adott témában előre elkészített megkezdett mondatokat írunk, amelyeket kiosztunk a résztvevők között. A mondatot be kell fejezni, illetve a befejezett mondatot meg kell magyarázni, ebből kiindulva kell beszélgetni, véleményt cserélni stb.
- A téma lehet egy tantárgyi terület is. Ismétlésre, összefoglaló órán, előzetes tudás felidézésére alkalmas.
Biztonság:
Lassú sétával végezzük, az ütközéseket elkerülve.
Nyomtatás:
–
Hagyjon egy választ
Want to join the discussion?Feel free to contribute!