• Rövid leírás:

    Párban beszélgetés megadott módon, megadott témában rövid ideig. A résztvevők szétszórtan mozognak, jelre keresnek egy párt, akivel beszélgetnek. Majd újabb jelre tovább sétálnak…

  • Jelleg:

    Verbális kommunikáció. Ismerkedésre: pl. közös pontok keresése, bemutatkozás …

    Tantárgyak témáiban, fogalmaival – tantárgyi játékként is.

    Témakör átismétlésére, előzetes ismeretek felidézésére.

  • Hely:

    Teremben és szabadtéren egyaránt. Ahol a résztvevők szabadon tudnak járkálni, szétszórtan.

  • Létszám:

    6 főtől – bármekkora létszámig

  • Életkor:

    6 éves kortól

  • Időtartam:

    5-10 perc

  • Fejlesztési célok

    Verbális kommunikáció.

    Ismerkedés, kapcsolatépítés, kapcsolat erősítése.

    Tantárgyi: ismeretek felidézése.

  • Előkészítés:

    A hely előkészítése (pl. asztalok, székek eltávolítása). 1-2 perc.

  • Kellékek:

    Nem szükséges.

    Befejezetlen mondattal párosítva: előre leírt befejezetlen mondatok. Találkozáskor ezt kell befejezni, erről kell beszélni.

  • Felvezetés:

    A játékosok álljanak szétszórtan a rendelkezésre álló területen!

    Egy lehetséges kerettörténet:

    “Egy partira érkeztünk. Sétálgatunk, és szeretnénk minél több emberrel megismerkedni, beszélgetni. Ez egy speciális parti, olyanok vannak jelen, akik mindegyike ugyanabban a témában szakember. A téma: …… Ismerkedjünk egymással!”

  • A játék menete:

    A résztvevők szabadon sétálnak a rendelkezésre álló térben. Jelre megállnak és a legközelebb állók közül választanak maguknak egy párt. A párok meghatározott ideig meghatározott témában beszélgetnek. Ha a beszélgetésre meghatározott idő letelt, tovább sétálnak. Újabb jelre ismét párban beszélgetés.

    A téma bármi lehet. Kereshetnek közös pontokat is.

  • Lezárás:

    Ha a játék célja meghatározott létszámú csoportok alakítása volt, akkor állítjuk le a játékot, ha létre jöttek a megfelelő létszámú csoportok.

    Ha kiesésre játszatjuk: megszabhatunk egy játék időtartamot (pl. 5 perc), és ha ez letelt, befejezzük a játékot, vagy újat kezdünk.

  • Feldolgozás, megbeszélés:

    Egy-két menet után beszéljük meg a tapasztalatokat. Javasolt témák:

    • Hogyan érezték magukat, amikor nem sikerült egy csoporthoz kapcsolódniuk? (Milyen érzés volt kirekesztettnek lenni?)
    • Mit éreztek, amikor egy társuk „megsérült”?
    • Volt-e agresszió, erőszak a játék során? (Milyen formában?)
    • Voltak-e olyan játékosok, akik igyekeztek mindig együtt maradni? Miért?
    • Ki idézne fel olyan eseményt, amikor kirekesztett volt, vagy kirekesztést tapasztalt az életben?
  • Variációk:

    Közös pontok:

    • A beszélgetés idején keressenek közös érdeklődési területet, hasonlóságokat!
    • Tantárgyak esetén: mindenki a téma egy fogalmát/tárgyát/személyét stb. képviseli. Ezt kioszthatjuk, de maguk a játékosok is választhatják a játék előtt. A beszélgetés során nem fedjük fel a fogalom megnevezését, így keresünk közös pontokat. A beszélgetés végén egyeztetik a párok, hogy kik vagy mik voltak.

    Befejezetlen mondat:

    • adott témában előre elkészített megkezdett mondatokat írunk, amelyeket kiosztunk a résztvevők között. A mondatot be kell fejezni, illetve a befejezett mondatot meg kell magyarázni, ebből kiindulva kell beszélgetni, véleményt cserélni stb.
    • A téma lehet egy tantárgyi terület is. Ismétlésre, összefoglaló órán, előzetes tudás felidézésére alkalmas.
  • Biztonság:

    Lassú sétával végezzük, az ütközéseket elkerülve.

  • Nyomtatás:

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?