Minősített Tehetséggondozó Műhely – Műhelymunka
„Motiváció és adaptivitás”
Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Minősített Tehetséggondozó Műhely – Műhelymunka
Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Gyakorlat:
a Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (Minősített Tehetséggondozó Műhely) pedagógusai
Minősített Tehetséggondozó Műhely – műhelyfoglalkozás: Motiváció és adaptivitás
Téma, időtartam: | Tartalom, gyakorlat neve: | Módszer: | Alkalmazási lehetőség tanórán (javaslat): |
0. perc
Bevezető |
Köszöntés, bemutatkozás, a foglalkozás tervezett menetének, céljának, módszereinek ismertetése | Magyarázat | |
3. perc
Ráhangolás, feszültségoldás |
Yorknak volt egy hercege… | Gyakorlat: Körben állva, ritmikus mondóka (vers) tanulása, mozgással.
Megbeszélés. |
Bármely tanórán ráhangolásként, élénkítésre, feszültségoldásra |
8. perc
Ismerkedés, ismeretek felidézése
|
Atomjáték – befejezetlen mondattal | Gyakorlat: párokban beszélgetés megadott témában. | Ismerkedésre. Ismeretek felidézésére, előzetes ismeretek feltárására bármely tantárgy esetén. |
13. perc
Memóriajáték |
Zöldséges | Gyakorlat: körben, egymást szólítva zöldség és gyümölcs nevekkel. | Tantárgyi témák fogalmaival: ismétléskor, összefoglaláskor. |
18. perc
Csoportalakítás |
Csoportalakítás multikártyával | 6 fős csoportok alakítása (4-5 csoport) | Csoportok alakítására |
20. perc
Együttműködés 15 perc |
Labdaszállítás – élménypedagógiai gyakorlat | Csoportokban karikán lévő labda szállítása a terem túlsó helyére – együttműködéssel. | Osztályfőnöki óra, tehetséggondozó foglalkozás – a csoport együttműködésének fejlesztésére |
35. perc
Feldolgozás |
A tölcsér modell
– Mi történt? – Hogy érezted magad? – Kulcsfontosságú elemek – Mit tartanál meg? – Tanulság számodra |
Megbeszélés – nagy körben | Tanulói önértékeléshez. |
40. perc
Csoportalakítás |
Álljatok sorba – házszámotok szerint, némán. 2 csoport alakítása. | Csoportalakító gyakorlat | Csoportalakítás. |
43. perc
Figyelem és memória |
Kapd el a botot! | Két csoportban. Kör közepén álló játékos szólít. | Fogalmak átismétlésére. Ismétlő, összefoglaló órákon. |
50. perc
Gondolkodás. |
Párok a háton | A résztvevők szétszórtan sétálva eldöntendő kérdések feltevésével próbálják kitalálni a hátukon található szót. | Egy témakör átismétlésére, összefoglaláskor. |
55. perc
Zárás |
Zárókör: Hogy vagy? kártyával | Hogyan tovább? | Tanóra, témakör, projekt zárásakor. Önértékelés, saját célok tudatosítása. |